FANDOM

Historia

Krzyz wiszacy05.jpg

Symbol Nowych chrześcijan

Religia chrześcijańska zaczęła wyraźnie podupadać w dobie szybkich postępów w nauce oraz wracania ludzi do wiar rodzimych.Dodatkowo w XXI wieku dużym problemem był islam.Jednak to ani islam(który upadł po odkryciu inteligentnego życia w układzie Alpha Centauri) ani odrodzenie rodzimych wierzeń nie pogrzebało tej religii. Została ona pogrzebana przez skandale wśród duchowieństwa oraz jawny udział w działaniach zbrojnych różnego typu.Od roku 3125 do 3987 zanikła całkowicie jakakolwiek hierarchia wyższego duchowieństwa,przetrwały tylko izolowane grupy w różnych zakątkach Układu Słonecznego.Gdy jednak religia ta wydawała się wymarłym tworem pojawił się charyzmatyczny lider rozproszonych grupek- Ibrahim Smith.Stwierdził on że Dekalog (a dokładniej jego nico nowocześniej brzmiąca wersja-jeszcze śmieszniejsze było to że przywrócono najbliższy oryginałowi wydźwięk tych praw) w każdych czasach to idealna podstawa normalnego społeczeństwa. Udało mu się przekonać kilku bogatych i wpływowych ludzi do swojego pomysłu i zaledwie 5 lat później ruszyła z Ziemi pielgrzymka.Celem tych ludzi pod wodzą ogłoszonego papieżem Smitha było założenie koloni w której mógłby odbudować normalne chrześcijańskie społeczeństwo i zacząć akcję misyjna skierowaną do reszty ludzkich światów.Po roku 4000 istnieje już Układ Kuriański z planetą Kurią jako miejscem będące nowym Watykanem, Nowi zajmują również kilkanaście innych sysytemów.Również działająca akcja misyjna powoli zaczyna odnosić sukcesy-jednak budzi to napięcia z ateistycznymi lub innowierczymi mocarstwami i może stać się kiedyś przyczyną wojny.

Doktryna

Całe wierzenia mają prostą obrzędowość oraz proste zasady oto one.

1"Nie będziesz czcił innego boga niż Najwyższy"

2"Nie będziesz w imieniu moim czynił krzywdy bliźnim"

3"Jeden dzień w tygodniu poświęć na spotkaniu ze mną oraz ze wspólnotą"

4"Dbaj o rodzinę-to oni dali ci życie"

5"Nie morduj-zabijaj tylko gdy jest taka konieczność"

6"Będziesz dbał o jedność sakramentu małżeństwa"

7"Nie będziesz kradł"

8"Nie kłam-tylko prawda jest podstawą zdrowych relacji"

9"Inne rasy jeśli tego dobrowolnie chcą są również moimi dziećmi"

10"Nie bądź zazdrosny o uczciwy majątek współbrata"

Oczywiście w Kościele tym dopuszczone są rozwody i jest duża swoboda pod względem miłości jednak dalej cechuje się ona dużym konserwatyzmem.

Siły zbrojne

Mimo tego iż jest to dosyć pokojowo nastawiona religia posiada przyzwoicie wyposażone i zmotywownae wojsko.Są oni strażą misjonarzy oraz odpowiadają za ochronę przed atakami piratów i obcych mocarstw.Nowi Chrześcijanie oprócz religii eksportują duże ilości stopów metali oraz żywności(głównie towarów ekskluzywnych).

Siły naziemne

Images (1).jpg

Gwardia Szwajcarska

Nazwani tak od legendarnych strażników watykańskich są podstawowym typem żołnierzy walczących dla papieża.Są porządnie wyekwipowanymi żołnierzami jednak ich sprzęt klasyfikuje ich na raczej przeciętnym poziomie w Galaktyce.Ich najgroźniejszym atutem jest głęboka wiara w swoją misję.Doskonale sprawdzają się w walkach z piratami i prymitywnymi lub mało zaawansowanymi rasami obcych lub też zdziczałymi ludźmi.Jednak gdy przychodzi im się mierzyć z zaawansowanym technologicznie wojskiem ,choćby z wojskiem niedalekiego Dominium Monarchów, są w bardzo trudnej sytuacji,choć mają szansę z tymi równie przeciętnymi

Wyposażenie: pancerz karapaksow,broń główna,2x broń boczna,osprzęt i zapasy racji na 5 dni.

Sci fi warrior hunter sniper snake soldier armor costume black ops sniper assassins creed starcraft ghost stealth operative starwars halo 4 wallpaper.jpg

Inkwizytor

Inkwizytorzy to swoiści komandosi wojsk papieskich.Ich atutami są: głęboka wiara(wręcz indoktrynacja),elitarne szkolenie oraz dużo lepsza broń.Ich pancerze to odpowiedniki pancerzy stosowanych przez marynarkę Monarchów(zintegrowany lekki egzoszkiet).Oprócz działania za liniami wroga w stylu jednostek specjalnych są ochroniarzami biskupów.

Wyposażenie:Pancerz karapaksowy ze zintegrowanym egzoszkieletem,broń główna,3 bronie boczne,kilka ładunków wybuchowych,osprzęt taktyczny i racje na 5 dni

141360.jpg

Rycerz zakonny

Ci to absolutna elita wśród wojsk chrześcijan.By dołączyć do tych zwiastunów gniewu papieża trzeba wykazać się nie lada umiejętnościami jako Gwardzista lub Inkwizytor.Następnie trzeba przejść skomplikowane serie terapii genetycznych.Gdy rekrut przeżyje dostaje piękny pancerz wspomagany czyniący go nadludzkim wojownikiem.

Wyposażenie:Pancerz wspomagany wz"Sacrus",RKM lun 2 pistolety dużego kalibru,Potężny energo-wibromiecz,osprzęt taktyczny i racje na 6 dni

100366.jpg

Wiedźmy

Jako jedne z nielicznych ludzkich państw Neo-chrześcijanie wykorzystują psioników do walk oraz do manipulowania uczuciami tłumów wiernych.Zwykle są oni słabo uzbrojeni i pozbawieni pancerza co czyni ich podatnymi na ataki wroga-choć ich zdolności są w stanie napsuć mnóstwa krwi swoim wrogom.

Flota

Dagger class corvette update by madeinjapan1988-d3e5oeu.jpg

Myśliwiec Uriel

Maszyna ta jest dowodem jak wiele może się zmarnować jak ludzie nie znający się na technologiach wojskowych są odpowiedzialni za wdrażanie projektów.Ich twórca Herman Vissex był monarszym inżynierem od spraw lotnictwa.Jednak po przejściu na chrześcijaństwo uciekł do Systemu Kuriańskiego i tam szybko stał się głównym inżynierem sił zbrojnych.Jego projekt początkowo był doskonałym myśliwcem z zaawansowanym pancerzem,osłonami oraz uzbrojeniem.Jednak przemysł papieski był zbyt mało zaawansowany dla tego projektu.Zatem zrezygnowano z zaawansowanego pancerz,wstawiono słabszy napęd oraz pozostawiono 2 działka elektromagnetyczne.Maszyna ta nie posiada również napędu FTL oraz hipernapędu. Powstał zatem relatywnie słabo opancerzony i uzbrojony myśliwiec którego jedynym atutem jest wysoka prędkość i manewrowość.Dalej jednak przewyższa Adlery BA a skrzydła tych maszyn jest w stanie osaczyć nawet skrzydło Starsaberów(osaczyć ale zwykle nie pokonać)

Unsc athens carrier old model by annihilater102-d4xr4pc.jpg

Fregata Crux

Jest to podstawowy statek floty papieskiej.Przyzwoicie uzbrojony i opancerzony jest statkiem dosyć dobrym jak na skalę Galaktyki.Mimo że nie posiada hipernapędu jego napęd FTL jest doskonalszy od tego używanego przez Monarchów.Jednak w walce 1:1 ulega statkom z zaawansowanych flot.

Paladin battleship by vattalus-d6smnk2.jpg

Krążownik Golgota

Statki te są nazywane mieczami papieskiej floty.To one są podstawowym narzędziem do walk z innymi flotami(taka BPP).Uzbrojone tylko w 2 działa elektromagnetyczne są słabsze od Axe'ów a do tego mniej manewrowe.Niektórzy kwalifikują je jako ciężkie niszczyciele.

Unsc everest by annihilater102-d5qdxlf.jpg

Statek desantowo-towarowy

Te statki pełnią 2 ważne dla tych chrześcijan role.Pierwszą z nich jest bycie frachtowcem służącym do wysyłania produktów eksportowych.Drugim jest bycie doskonałym statkiem desantowym dla wojsk papieskich.

Shadow of demos render by prolificpen.jpg

Pancernik Salvation

Mimo że jest zaliczany do pancerników drugiej kategorii dalej jest okrętem z którym trzeba się liczyć.Uzbrojony w 3 działa elektromagnetyczne na standardowe wolframowe "włócznie" oraz falangi broni anty-myśliwcowej i dział obrotowych jest w stanie poważnie nakopać zbyt pełnym siebie dowódcom.We flocie papieskiej służy niecałe 23 okręty tego typu.

Wyposażenie wojsk naziemnych

Pojazdy

Efae069bbe5f3ac5d27702a680ea9c1e.jpg

Kanonierka Rain

Jest to uniwersalna kanonierka szeroko wykorzystywana w wojskach papieskich.Słynie z wytrzymałości i prostoty konstrukcji zapewniającej jej szacunek żołnierzy chrześcijan. Ma możliwość przewożenia 20 żołnierzy desantu z niskiej orbity na ziemię.

Bd8d75d18ba9606ce96378f47ced4883.jpg

APC"Devil"

Jest porządnym wozem bojowym piechoty opartym na pojazdach stosowanych przez odkrywców i kolonistów.Szybki oraz silnie uzbrojony stanowi doskonałe wsparcie dla walczących piechurów.Ma możliwość transportu 8 żołnierzy desantu oraz transportu pod kanonierką.

Czołg a-grav.jpg

Czołg "Purge"

Ten zaawansowany czołg średni poruszający się na płycie antygrawitacyjnej jest najnowocześniejszą maszyną w arsenale papieskim.Szybki,porządnie opancerzony i uzbrojony uznawany jest za jeden z najlepszych czołgów w Galaktyce.Jego wadą jest skomplikowany proces produkcyjny oraz podatność na awarie w trudnym terenie.

Stormtalon.jpg 1.jpg

VTOL Papa Fist

Potężny VTOL bojowy będący wsparciem kanonierek desantowych.Solny i mocno opancerzony jest doskonałą pięścią desantu jednak ze względu na budowę jest stosunkowo wolny i mało zwrotny.

1873210-forza warthog.jpg

HAPC

Jest to typowy pojazd będący powszechnym transporterem piechoty (taki HUMVEE). Lekki i szybki może w krótkim czasie służyć do przerzutu wojsk.Szybkość jest jednak powodem tego iż jest bardzo słabo opancerzony i chroni właściwie tylko przed odłamkami i bronią małokalibrową.

Broń

Vulcanbolter.png

Pistolet szturmowy

Jest to podstawowy typ uzbrojenia którego można spotkać u boku każdego żołnierza papieskiego.

Images (2)-0.jpg

MBAR

Ten prosty karabinek napędzany standardową amunicją 6.8 jest nieocenionym towarzyszem walk nawet na najbardziej niesprzyjających światach.Spotykany równie często jak pistolet szturmowy, prosty w produkcji, wytrzymały ale mało celny na dłuższe niż 100 metrów dystanse.

E2a7e297bb23a1b0b7480222b3d9f8eb.jpg

Karabin wsparcia Odkupienie

Ta dziwnie wyglądająca broń to doskonałe wsparcie dla atakującej piechoty.Mimo przedziwnej budowy jest niezawodne jednak ze względu na niedoskonałości procesu produkcji nie jest synonimem celnośći i niezawodności.

20070114193629.jpg

Karabin elektromagnetyczny Szpada

Jest to pod pewnymi względami niedoskonała kopia MG-5 jednak słabsza technologia nie pozwoliła na dokładne skopiowanie oryginału.To co powstało jest szybkostrzelne i ma dużo amunicji w magazynu ale boryka się z dużą zawodnością konstrukcji oraz słaba celnością.

Clusterrifle.png

Miotach plazmowy "Iudex"

Jest to kolejna kopia która ze względu na przerost ambicji papieskich inżynierów jest daleki od doskonałości. Mimo mocy która jest w stanie niszczyć niektóre pojazdy pancerne równie dobrze może wybuchnąć w rękach operatora.

Sytuacja polityczna

To stosunkowo nowe dominium póki co nie jest uznawane za równorzędnego wroga dla prawdziwych potęg w Galaktyce.Jednak mimo szeroko zakrojonej akcji misyjnej drażniącej mocarstwa ościenne papieskie wojska są zwykle mile widzianymi sojusznikami gdyż mimo ze słabsze idealnie wypełniają rolę jednostek pomocniczych i policyjnych.Najgorsze stosunki łącza je z Dominium Monarchów głownie ze względu na odmienne mentalności obu tych frakcji.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki