FANDOM

Układ podwójny. Posiada 7 planet i 33 księżyców. W latach 2258-2901 toczyło się wiele wojen o panowanie w nim.

Położenie

Odległość od Słońca wynosi 14 lat świetlnych w linii prostej(9 lś w "bok" i 10 lś w "górę").

Budowa

Struv 2398 składa się z dwóch gwiazd.Struve 2398 Alfa i Beta. Alfa jest gwiazdą ciągu głównego(czyli rozmiar Słońca) typu widmowego G(tak jak Słońce). Beta odbiega wyglądem od Alfy.Jest podolbrzymem typu F. Wokół Alfy orbitują 4 planety zaś wokół Bety 3.

Alfa

Kaji bhmera

Planeta oceaniczna bez powierzchni lądowej. Jej promień wynosi 17 000 km. Głębokość oceanu wynosi w najgłębszych miejscach 120 km(Średnio 50 km). Zamieszkują ją miliony gatunków wodnych zwierząt,roślin,grzybów i drobnoustrojów. Najbardziej charakterystycznymi mieszkańcami planety są żyjące w koloniach "Wysporosty". Są to gigantyczne rośliny potrafiące tworzyć swobodnie unoszące się na powierzchni wody(częściowo zanurzone) kolonie o rozmiarach dorównujących wyspom wielkości Cypru i Sycylii(zazwyczaj mniejsze). Ludzie żyją tutaj w pływających miastach i gigantycznych kilku kilometrowych okrętach podwodnych.

Nowa ziemia

Planeta typu terra. 32 % powierzchni stanowią lądy a resztę oceany. Grawitacja wynosi 93 % ziemskiej, zaś promień ma 5998 km długości. Planeta jak nazwa wskazuję podobna jest do ziemi. Tak samo jak nasza kolebka znajduję się na niej wiele stref klimatycznych i roślinnych. Od pustyń lodowych przez stepy i łąki do lasów tropikalnych. Można na niej spotkać ludzkie siedliska pod postacią miast i wiosek. Bogata we wszelakie surowce. Od roku 2411 znajduję się pod całkowitą kontrolą Federacji Słowiańskiej. Większość fauny planety to stawonogi i hybrydy stawonogów z kręgowcami,najczęściej owadów z ssakami. Flora nie różni się zbytnio od ziemskiej, co zdziwiło pierwszych kolonistów i wywołało u nich deja vu. Dwa księżyce wielkości Plutona i Charona.

Talarmenes

W większości pokryty pustyniami glob. Gdyby nie transportowane z zewnątrz powietrze nie dałoby się tam oddychać. Nie posiada zbyt wielu rodzimych gatunków. Co najwyżej kilka zarazków,jednokomórkowych roślin i prostych zwierząt. Jest bogata we wszelakie surowce naturalne więc zyskała sobie miano planety kopalni. Osiedlili się na niej mieszkańcy Federacji Słowiańskiej i Ludowej Unii Afryki. Promień 4000 km. Grawitacja 111% ziemskiej.

Terra arctus

Lodowa planeta bogata w surowce. Jedynymi formami życia są żyjące w lodzie wirusy i bakterie. Prawdopodobnie znajdowała się ona kiedyś bliżej swej gwiazdy i przypominała ona ziemię(tak i starą jak i nową). Promień 7892 km. Grawitacja 101 % . Rzadka atmosfera. Kolonia Federacji Słowiańskiej.

Arges

Gazowy olbrzym. Promień 23 567 km. Źródło helu-3. Posiada 25 księżyców z czego 4 mają podobny rozmiar do ziemi ,a 9 zbliżony do księżyca ,merkurego lub marsa. Niektóre są bardzo ciekawe jak na przykład "Inuta" wyglądająca jak Księżyc Jowisza,Europa zbliżona rozmiarem do ziemi(11k km średnicy). Jest ona bogatym źródłem żywności w postaci hodowanych tam zwierząt wodnych. 17 z 25 księżyców należy do federacji Słowiańskiej. 4 do Ludowej unii afryki, tyle samo do Protektoratu trumwirańskiego(dawne Indie,Pakistan,Afganistan i Bangladesz). Sam gazowy olbrzym jest dobrem wspólnym trojga państw. Łączna populacja księżyców i stacji kosmiznych wynosi 14 345 mld ludzi.

Beta

Roma II

Planeta pod zarządem Imperium Neo-romańskiego. Włada w nim senat. Społeczeństwo na wzór starożytnego rzymu. Neo-romanie są przekonani o swojej wyższości nad innymi ludami,starają się utrzymywać czystość genetyczną jednocześnie chcąc stworzyć nowy gatunek człowieka "Prometeusza".

Państwo jest osłabione ekonomicznie i targane konfliktami wwewnętrznymi po tym jak po stu latach wielu wojen zostało wypchnięte z systemu Alpha przez połączone siły koalicji Trumwirańsko-Afrykańsko-Słowiańskiej. Niegdyś niepodzielnie władało w obu systemach,obecnie słabe zmuszone sprzymierzać się z "niegodnymi" frakcjami i miejscowymi gatunkami. Wracając do planety jest ona całkowicie zurbanizowana,jednak dzięki nowoczesnej technologii nie ma na niej żadnych zanieczyszczeń. Parametry fizyczne niemal identyczne z ziemskimi. Populacja 100 mld.

Gordian

Planeta typu borealnego,w większości pokryta lodowymi pustyniami,tundrami oraz zimnymi oceanami. Rozmiar ziemi. Usiana osadami i placówkami super korporacji A.R.C. Posiada rozbudowaną sięć sztucznych pierścieni i stacji orbitalnych.Planeta ma dwa księżyce,Mylene i Gaura. Populacja 3,5 mld ludzi.

Mieszkańcy

Ludzcy koloniści

...

Konflikty

Ciekawostki

Więcej z Fandomu

Losowa wiki