FANDOM

Historia

Obecni Wygnańcy są pozostałością sporego ludzko-xenosowego państwa zlokalizowanego po przeciwległej stronie kosmosu w stosunku do Dominium Monarchów i Deferensów. Za początkiem tego państwa stały tzw Wyprawy Fali II- pierwsze statki z napędem FTL (klasy 3) dalej wyposażone w komory stazy. Koloniści "przespali" podczas podróży pierwszą wojnę solarną i gdy w endemicznym dla ludzi układzie wybuchał drugi konflikt dopiero rozpoczynali kolonizację planet. Proces ten przebiegał stosunkowo szybko dzięki masowej hodowli ludzi, całym systemom fabrykatorów oraz nieoczekiwanej pomocy od rasy nazwanej Pasterzami. Dzięki kooperacji ludzi z genialnymi kosmicznymi nomadami cywilizacja zaczynała pnąć się w kierunku coraz wyższego rozwoju i zajmować coraz więcej planet. Podczas tej ekspansji ludzi nadziali się na rasę Krogan- brutalnych i niezwykle potężnych obcych zasiedlających swoją zniszczoną planetę. Otoczono ją wówczas szczelnym kordonem a sami Wygnańcy ruszyli dalej.

Pierwszy kontakt z Rakni miał miejsce na 50 lat przed Wojną Dominiów.Statki badawcze wylądowały wówczas na planecie wydającej się dziewiczym światem zamieszkałym przez insektoidalne, kolonijne istoty.Nazwano je wówczas Rakni i postanowiono je zdziesiątkować by zrobić miejsce pod kolonizację. Początkowo Rakni średnio przejmowały się istotami przeczesującymi ich planetę. Sami Wygnańcy nie zorientowali się że mają do czynienia z inteligentną rasą przez co lekkomyślnie zbombardowali ich gniazda.

Początkowo wydawało się że orbitalny atak zmiótł ich gniazda jednak po paru sekundach wszystkie statki Wygnańców na orbicie zniszczyły systemy obronne a z powierzchni poderwały się olbrzymie bio-statki, osławione "Statki-Roje". Szybko zmobilizowana flota gwiezdna wygnańców spotkała się z flotą Rakni nieopodal planety Krogan. Szybko starcie kosmiczne przeniosło się na planetę.W kosmosie flota ludzi obrywała, na powierzchni naprędce sprzymierzono się z kroganami przez co lądowej armii szło nieco lepiej. Jednak Wygnańcy dysponowali tylko napędem FTL na poziomie 6 (standard dla Galaktyki) co uniemożliwiało szybkie uzupełnianie start.Podjęto decyzję o ewakuacji zarówno resztek armii jak i ochotników Krogan. Ci co zostali na planecie zostali wymordowani i przerobieni na biomasę do budowy kolejnych okrętów obcych.Od upadku Krogan Wygnańcy byli w ciągłym odwrocie. Tracili całe układy, miliony ludzi i ośrodki przemysłowe. Ówczesne władze upadły gdy Okręty-Roje zdobywały układy oddalone o 6 lat świetlnych, władzę przejęli wojskowi i naukowcy którzy wprowadzili plan budowy Floty Ucieczkowej.

Flota Ucieczkowa zdołała oddalić się w obszary między układowej pustki gdzie kilkanaście stacji-ark, kilkadziesiąt okrętów-ark i całe chmary okrętów wojskowych próbowały zorganizować coś w stylu państwa.Było to niełatwe gdyż część ludzi atakowała Pasterzy podejrzewając że są ukrytymi wrogami. Sami Pasterze niechętnie patrzyli na Krogan w załogach.Jednak mimo naprawdę trudnej sytuacji udało się opanować radykalne ruchy i ruszyć w przeciwną stronę

Obecnie są tylko cieniem dawnego państwa. Ich stolicami jest 23 stacje-arki zlokalizowane w kosmicznej pustce oraz kilkadziesiąt statków-arek otoczonych flotami krążowników i fregat patrolujących rubieże dawnego państwa okupowanego przez Rakni. Z podziwianych stali się pogardzanymi przez co mogą liczyć wyłącznie na siebie gdyż żadna z innych nacji nie narazi się na atak Rakni przyjmując większe ilości Wygnańców na dłużej.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki